Sukcesy naszych flecistek na Festiwalu w Sochaczewie

Olga Łusiewicz z klasy III „6” i Marta Anna Rosińska z klasy I „6” uczestniczyły w XVI Ogólnopolskim Wiosennym Festiwalu Fletowym w Sochaczewie. Reprezentowały klasę fletu Pani Anity Kmiecik z ZSM w Słupcy. Festiwal odbył się w dniach 10-12 kwietnia 2017 i był okazją do konfrontacji umiejętności 149 flecistów z całego kraju. Uczestnicy byli podzieleni na pięć grup w zależności od roku urodzenia. Olga Łusiewicz otrzymała wyróżnienie 1-go stopnia w grupie II w której rywalizowało 39 osób. Trzeba dodać że jest to kolejny sukces tej młodej uczennicy, która w tym roku szkolnym zajęła II miejsce w Wielkopolskim Konkursie Muzycznym w Kole.

Marta Rosińska na konkursie otrzymała wyróżnienie I-go stopnia w grupie „0” – czyli flecistów uczących się pierwszy rok. Nasza flecistka rozpoczęła naukę w ZSM w tym roku szkolnym i już zdobyła pierwsze wyróżnienie.

Uczestników Wiosennego Festiwalu Fletowego oceniało jury w składzie:

          prof. Elżbieta Gajewska –Gadzina – Warszawa (przewodnicząca Jury)

         prof. Elżbieta Dastych-Szwarc – Warszawa

         prof. Dr hab. Krystyna Gołaszewska – Białystok

        dr Ewelina Zawiślak – Łódź

        mgr Cezary Traczewski – Wrocław

        mgr Paweł Leszczyński – Sochaczew

Życzymy dalszych sukcesów!

P1120738

20170414_114519P1120757



VII SZKOLNY KONKURS MUZYKI INSTRUMENTALNEJ

2017-04-22 15.07.26

VII SZKOLNY KONKURS MUZYKI INSTRUMENTALNEJ

DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

REGULAMIN

1.Organizatorem Konkursu jest Zespół Szkół Muzycznych im. Apolinarego Szeluty w Słupcy.

2.Konkurs przeznaczony jest dla uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Słupcy, odbędzie się 24 kwietnia 2017r.

3.Uczniowie wystąpią z klas następujących instrumentów: akordeonu, fortepianu, fletu, gitary, klarnetu, perkusji, saksofonu, skrzypiec, trąbki, wiolonczeli.

4.Uczniowie wystąpią w następujących podziałach grupowych:

grupa I klasa I- III cyklu sześcioletniego oraz klasa I –II cyklu czteroletniego,

grupa II klasa IV-VI cyklu sześcioletniego oraz klasa III-IV cyklu czteroletniego.

5.Przesłuchania konkursowe będą publiczne i jednoetapowe dla dwóch grup wiekowych.

6.Jury powołuje Dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. A. Szeluty w Słupcy. Decyzje Jury są ostateczne, niepodważalne i niezaskarżalne.

7.Konstrukcja programu podlega ocenie Jury, powinna umożliwić prezentację umiejętności instrumentalnych uczestnika.

8.Program Konkursu to dwa utwory, zróżnicowane pod względem charakteru, stylu i epoki.

Mile widziany utwór kompozytora polskiego.

Czas trwania programu – do 5 minut. Program należy wykonać z pamięci.

9.Uczestnicy Konkursu oceniani będą w skali od 1 – 25 punktów.

10.Najlepsi uczestnicy Konkursu uzyskają tytuł laureata (od 23- 25 punktów) lub zostaną wyróżnieni (od 21 – 22 punktów) i otrzymają nagrody rzeczowe.

Każdy uczestnik Konkursu otrzyma dyplom uczestnictwa i upominek.

11.Zgłoszenie uczestnictwa w Konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

12.We wszystkich sprawach organizacyjnych, wykraczających poza kompetencje Jury, prawo decyzji ma organizator Konkursu.

Decyzje organizatora są ostateczne i nie podlegają odwołaniom prawnym.



Sukces Maksymiliana Kondraka na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Wilnie (Litwa)

Maksymilian Kondrak – uczeń naszej szkoły brał udział w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym, który odbył się w dniach 30 marca do 1 kwietnia w Wilnie na Litwie.

Konkurs ten jest jednym z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów w Europie i na świecie. Odbywa się z wielkim rozmachem co 2 lata, a towarzyszą mu koncerty wystawy instrumentów i inne atrakcje kulturalne i muzyczne.

W tym roku uczestnicy i członkowie jury przyjechali na Litwę z takich krajów jak: Finlandia, Dania, Włochy, Chiny, Słowacja, Niemcy, Estonia, Polska, Rosja, Ukraina, Austria, Serbia, Białoruś, Czechy. Przesłuchania odbywały się w 12 kategoriach przeznaczonych dla solistów, zespołów i orkiestr akordeonowych.

Maksymilian w swojej kategorii zdobył II nagrodę co jest olbrzymim sukcesem dla niego i jego pedagoga Przemysława Stadnika.

Maks wraz z rodziną spędził w Wilnie prawie tydzień czasu i oczywiście oprócz satysfakcji z odniesionego sukcesu jest również pod wrażeniem pobytu w tym pięknym, zabytkowym mieście.

Maksymilian 2Maks i P Stadnik Maksymilin Kondrak



Recital Chopinowski w wykonaniu Jacka Kortusa (08.04.2017r.)

Recital odbył się w ramach Festiwalu Pianistycznego im. Apolinarego Szeluty (7-8 kwietnia 2017r.)

na strone2

Koncert J. Kortus



Koncert Krzysztof Herdzin Trio (07.04.2017r.)

Koncert odbył się w ramach Festiwalu Pianistycznego im. Apolinarego Szeluty (7-8 kwietnia 2017r.)

DSC_8603_na strone DSC_8601_na stroneDSC_8600_na strone

DSC_8610_na stroneKoncert Krzysztof Herdzin TRIO



Koncert dla osób niepełnosprawnych (28.03.2017r.)

KONCERT DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

W ZESPOLE SZKÓŁ MUZYCZNYCH W SŁUPCY

28 marca 2017r.

Historia współpracy Zespołu Szkół Muzycznych w Słupcy z ośrodkami dla osób niepełnosprawnych województwa wielkopolskiego, to już ponad dwudziestoletnia tradycja.

Tegoroczny koncert odbył się 28 marca b.r. w sali koncertowej Szkoły. Organizatorem była p. Anita Kmiecik – nauczyciel fletu, prowadzącą p. Alicja Golec- nauczyciel fortepianu.

Na marcowy Koncert zaproszenie przyjęli podopieczni dwóch ośrodków: Ośrodka Szkolno- Wychowawczego i Warsztatów Terapii Zajęciowej w Michalinowie oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej w Babinie.

Na Koncercie wystąpiło 19 uczniów- wykonali utwory na różnych instrumentach, kompozytorów różnych epok. Akompaniowała przy fortepianie p. Marzena Hołoga- Hauptmann.

Koncert spotkał się z dużym zainteresowaniem słuchaczy jak i rodziców.

Na zakończenie Koncertu przedstawiciele dwóch ośrodków podziękowali za doznania artystyczne i mile spędzony czas, wręczyli pedagogom własnoręcznie wykonane prace, nawiązujące do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.



KONCERT Justyny i Klaudiusza Baran (24.03.2017r.)

Koncert odbył się w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Akordeonowego.

koncert Klaudiusz Baran



Sukces Adama Krycha na konkursie w Poznaniu

W dniach 10-11 marca odbył się XXV Poznański Konkurs Instrumentów Dętych Blaszanych przeznaczony dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia. W jury konkursu zasiedli prof. Roman Gryń (AM Poznań), Leszek Walkowiak (POSM II st. w Poznaniu) i Maciej Kołodziejski (Filharmonia w Poznaniu). Naszą szkołę reprezentowali trębacze: Emil Sikorski (gr. II) oraz Adam Krych (gr. III), a do występu przygotował ich Pan Sławomir Framski. Konkurs miał charakter ogólnopolski i do Poznania przyjechało aż 110 uczestników. Adam Krych został laureatem II miejsca. Serdecznie gratulujemy Adamowi i jego pedagogowi.

Adam Krych



Spotkanie z Panią Bogną Nowowiejską-Bielawską (08.03.2017r.)

SPOTKANIE Z PANIĄ BOGNĄ NOWOWIEJSKĄ – BIELAWSKĄ

WNUCZKĄ KOMPOZYTORA FELIKSA NOWOWIEJSKIEGO

W 140 ROCZNICĘ URODZIN KOMPOZYTORA

Rok szkolny 2016/2017 został ogłoszony rokiem Feliksa Nowowiejskiego – wybitnego polskiego kompozytora, organisty – wirtuoza, pianisty, dyrygenta, pedagoga, chórmistrza, animatora życia muzycznego w Poznaniu.

Dnia 18 stycznia 2016r. minęła 70 rocznica śmierci kompozytora.

Przypadającą 140. rocznicę urodzin Feliksa Nowowiejskiego (ur. 7 lutego 1877 r.) świętowaliśmy z wnuczką kompozytora- Panią Bogną Nowowiejską- Bielawską.

Pani B. Nowowiejska-Bielawska kontynuuje rodzinne tradycje, z wykształcenia jest organistką, pracuje jako pedagog, prowadzi Salon Muzyczny F. Nowowiejskiego- muzeum poświęcone kompozytorowi, mieszczące się przy Alei Wielkopolskiej nr 11 w Poznaniu, w domu rodzinnym kompozytora.

Pani B. Nowowiejska –Bielawska przybliżyła społeczności szkolnej postać swojego dziadka, wykonała na fortepianie utwory F. Nowowiejskiego, wraz z uczniami Rotę, opowiedziała o swoich dzieciach, jak również odpowiadała na liczne pytania zadawane przez uczniów.

Na spotkaniu wyświetlono również film biograficzny o kompozytorze. Po spotkaniu wykonano pamiątkowe zdjęcia, uczniowie otrzymali od Pani B. Nowowiejskiej – Bielawskiej autografy z dedykacjami, zostali ponownie zaproszeni do Salonu Muzycznego – muzeum F. Nowowiejskiego w Poznaniu.

Pani B. Nowowiejska–Bielawska przekazała do biblioteki szkolnej zbiór utworów na fortepian F. Nowowiejskiego, dwa filmy, dwie płyty oraz dla uczniów foldery, przedstawiające życie i twórczość F. Nowowiejskiego, zakładki z nutami i tekstem Roty.

Z okazji roku F. Nowowiejskiego w hallu Szkoły zaprezentowana jest wystawa, przedstawiająca życie i twórczość kompozytora oraz okoliczności powstania oratorium Quo Vadis.

Wystawa została udostępniona przez Salon Muzyczny – muzeum F. Nowowiejskiego w Poznaniu.

Zapraszamy do oglądania.

(opr. A. Golec)

  DSC_8562DSC_8556DSC_8564spotkanie Nowowiejska-page-001



ZAPRASZAMY do udziału w konkursie plastycznym „Muzyka dźwiękiem malowana”

ZSM im. A.Szeluty w Słupcy ogłasza

Szkolny Konkurs Plastyczny dla dzieci i młodzieży

„Muzyka dźwiękiem malowana”

 

konkurs plastyczny nowowiejski szeluto-page-001

 

REGULAMIN KONKURSU

 

Dane podstawowe:

Organizator: Zespół Szkół Muzycznych im. A.Szeluty w Słupcy

 

Adresaci Konkursu:

Wszyscy uczniowie szkoły

 

Terminy:

Termin dostarczania prac: 30.03.2017

Termin ogłoszenia wyników Konkursu : 05.04.2017

 

I.CELE KONKURSU

 

  1. Rozbudzenie i rozwinięcie zdolności plastycznych uczniów oraz wyłonienie najlepszych prac.
  2. Propagowanie wiedzy o kompozytorach Feliksie Nowowiejskim oraz Apolinarym Szeluto – ich życiu i twórczości.

 

  1. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
  2. Organizatorem Konkursu „Muzyka dźwiękiem malowana” zwanego dalej Konkursem jest Zespół Szkół Muzycznych im. A.Szeluty w Słupcy.
  3. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
  4. Przedmiotem Konkursu jest samodzielne wykonanie pracy plastycznej inspirowanej życiem i twórczością kompozytorów: Feliksa Nowowiejskiego i Apolinarego Szeluty.
  5. Technika wykonania prac dowolna: rysunek, malarstwo, collage, grafika z wyłączeniem technik obróbki komputerowej, cyfrowej, fotograficznej. Nie będą brane pod uwagę prace wykonane z plasteliny i materiałów sypkich.
  6. Jeden twórca może dostarczyć na Konkurs maksymalnie jedną pracę.
  7. Prace konkursowe należy składać w sekretariacie szkoły w nieprzekraczalnym terminie do 30 marca 2017 roku.
  8. Prace należy podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem na odwrocie oraz opatrzyć podpisem na frontowej części pracy z adnotacją, do której klasy autor pracy uczęszcza oraz rokiem urodzenia ( np. Jan Kowalski kl. II „6” 2008 r.).
  9. Jury złożone z pedagogów szkoły będzie oceniać dostarczone prace w dwóch kategoriach:

Grupa 1 – uczestnicy urodzeni w roku 2007 i młodsi

Grupa 2 – uczestnicy urodzeni w roku 2006 i starsi

  1. Prace nadesłane na Konkurs muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej niepublikowanymi i nieprzedstawianymi na innych konkursach. Nadesłanie pracy na konkurs jest jednoznaczne ze złożeniem deklaracji o tych faktach.
  2. Biorąc udział w Konkursie uczestnicy akceptują zasady zawarte w regulaminie konkursu.
  3. Prace dostarczane na Konkurs stają się własnością organizatora Konkursu i mogą być wykorzystane do organizowania wystaw, w ramach publikacji (także elektronicznych), udostępniane osobom trzecim itp. Dostarczając pracę na Konkurs autor zgadza się na jej późniejsze upowszechnianie przez organizatora, w tym na zamieszczenie swojego imienia i nazwiska oraz danych szkoły przez organizatora oraz na wykorzystanie prac konkursowych w celach promocyjnych, reklamowych i marketingowych.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu.
  5. Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga organizator Konkursu.

III. OCENA PRAC

  1. W skład komisji konkursowej wejdą:
    – Dyrektor Szkoły

–  Pedagodzy Szkoły

  1. Prace będą oceniane pod względem merytorycznym i artystycznym.
  2. Kryteriami oceny będą:
  3. a) zgodność doboru pracy z tematem,
  4. b) walory artystyczne,
  5. c) oryginalność.
  6. Nagradzani zostaną autorzy najlepszych prac. Laureatami konkursu będą osoby wyłonione przez Komisję Konkursową.
  7. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne. Komisja zastrzega sobie prawo do swobody w wyborze najlepszych prac .

 

  1. NAGRODY
  2. Nagrody dla osób wyróżnionych.
  3. Planuje się zorganizowanie wystawy najlepszych prac.
  4. Planuje się publikację najlepszych prac na stronach internetowych oraz w innych mediach.
  5. Nagrody nie podlegają wymianie na ich równowartość pieniężną oraz nie przechodzą na inne osoby.

 

 

Słupca 22.02.2017



Biuletyn Informacji Publicznej